Gra z wykorzystaniem tzw. classroom language.
Co będzie potrzebne:
-Pudełko (dobrze sprawdza się kwadratowe, po chusteczkach higienicznych) z otworem, przez które uczniowie będą wkładać rękę, aby wylosować popcorn.
-zestaw wyrażeń wydrukowanych na białym papierze (nasz PDF)
– kilka zielonych popcornów (ważne, żeby były tej samej wielkości i na takim samym papierze co białe)
JAK GRAĆ:
-Należy wyciąć białe chmurki (popcorn) z wyrażeniami z PDF
-przygotować kilka zielonych chmurek (ważne, żeby były tej samej wielkości i na takim samym papierze co białe)
-Białe i zielone chmurki wrzucamy do pudełka.
-Uczniowie siedzą w kole.
-Losują po kolei popcorn w pudełka.
-Osoba, która wylosowała wyrażenie odczytuje je głośno i tłumaczy ( pol-ang lub ang-pol)
-Jeśli odpowie prawidłowo, zatrzymuje popcorn jako punkt
-Udzielenie błędnej odpowiedzi oznacza=popcorn wraca do pudełka
Ale….w pudełku czai się też stinky popcorn, czyli zielone chmurki
,które nie zawierają wyrażeń.
Uczeń, który wylosuje stinky popcorn…traci WSZYSTKIE punkty (wrzuca wszystkie swoje chmurki do pudełka), a gra toczy się dalej.
Dzięki temu te same wyrażenia pojawiają się w grze wielokrotnie. Są utrwalane.
Wszyscy mają równie szanse.
STINKY POPCORN
PDF 1 : www.shorturl.at/EHILR
PDF 2: www.shorturl.at/fgYZ2
Miłej zabawy Aga&Karolina